Einstein Atölyesi

Uygulama Odaklı Matematiksel Gelişmeler

Matematik Öğrenmeye Teşvik Eder!

İNOMAT’ın sistemi birkaç yıl önceden belirlenmiş ve dinamik olacak şekilde tasarlanmıştır. Her zaman inovatif yapısını geliştirilebilecek sisteme sahiptir. Matematiğin bu dinamik bakış açısına dayanarak, yeni konuların geliştirilmesi ve matematiğin farklı alanları (örneğin “saf” ve “uygulamalı” arasında) arasında köprüler kurulması için bir platform sağlar ve bilimin diğer alanlarına ve matematik dışındaki potansiyel işbirliği ortaklarına ulaştırır.

Doğru Soruyu Sormak: Einstein Atölyesi


Bu atölyeye Einstein adının verilmesinin nedeni;

‘Eğer, dünyayı kurtarmak için bir saatim olsaydı; doğru soruyu bulmak için 55 dakikasını ve bunu çözmek içinde 5 dakikayı kullanırdım.’

Albert Einstein

Bu düşünce, yanlış sorulara çabucak cevap vermek yerine cevaplamamız gereken soruların ne olduğunu dikkatlice düşünmenin daha iyi olduğunu söyler.

Matematik Öğrenmek

Tematik Einstein Atölyeleri

Bu Tematik Einstein Atölyeleri, birebirde matematik eğitmenleri ve öğrenci arasındaki işbirliğini yoğunlaştırmayı amaçlamaktadır.

Birinci Tur – Beyin Fırtınası

İlk tur, beyin fırtınası ve bu yöntemde hiç bir soru çalışması yapılmaz. Aklınıza gelen tüm eksik, bilmediğiniz ve anlamadığınız konular kayıt altına alınır. Aklına gelen tüm konuları yazarsın. Burada yapılan hata her şeyi yazmamaktır . Tuzak ise, kendinizi veya başkalarını yargılamaya başlamanızdır.

Bu turun devamı bizde…

İkinci tur – Fikir Jimnastiği

İlk turdan sonra, kağıtları konularla doldurduğunuzda, ilk olarak bunları fikir jimnastiği ile grupluyoruz daha sonra oluşturduğunuz gruplara ad verin ve nihayet gruptaki konulara öncelik sırası yapıyoruz. Ayrıca, bu grupları oluşturduğunuzda aklınıza geliyorsa daha fazla konu da ekleyebilirsiniz.

Bu turun planlanması bizde…

Üçüncü Tur – Yıldız Patlaması

Üçüncü turda, bazı benzer konuları yeniden yapılandırabilirsiniz. Mesela, en önemli üç konuyu yapılandırabilirsiniz. Bu fikir ancak üçüncü turun sonunda, Einstein atölyesinin 4. tur için beyin fırtınası, fikir jimnastiği prototipler haline gelir.

Bu turun çözümü bizde..

Dördüncü Tur – Pratik Çözümler

Dördüncü turda konuları bitirip soru çözümlerini önümüzdeki haftalarda yapabileceğiniz şekilde pratik çözümler üretmektir. Bu nedenle belki 15-20 dakikalık bir düşünmenin ardından, her konu bir sonraki sorular için daha pratik olmaya çalışırız.
Yeni bir derece istiyorsak, yeni bir yolla birşeyleri yapmaya başlatmalıyız. Düşünmek yeterli değildir çünkü hareketler başarıyı o da dereceyi getirir.

Bu turların sonucu bizde…

Dersin işlenmesi ve konu analizinden matematiksel sonuçların yorumlanmasına kadar verileri toplayarak öğrenciye eğitmenlerin bilgilerini nasıl entegre edilebileceğimizi göstermiş olduk.